Hagyományos
Hagyományos, mert egy kész, kevert anyagot kell "életre kelteni". Jó esetben a keverés nincs feleslegesen kompresszálva, arányos mind tonikában, mind szintekben és kellően dinamikus. Ilyenkor van módja a mastering mérnöknek szépen dolgozni. Többnyire egy DAW-ban, digitálisan. De keverhető analóg insertekkel is.
Full analóg
Különleges esetekben kérhető, hogy az anyagot teljesen analóg eszközökön kezeljük. Megvan a varázsa, de bonyolultabb, lassabb eljárás és költségesebb is. Valamit, valamiért...
Group és track mastering
Van, amikor csak egy részét kezeljük a keverésnek. Egy hangszer, vagy vokálsávot, esetleg egy hangszercsoportot, kórust. Ezeket aztán visszaillesztve a keverésbe jobb, szebb eredményt kaphat a hangmérnök a kevert anyagban.
Stem, vagy csoport mastering
Talán ez az eljárás lehet a leghatékonyabb, amikor a kész, kevert anyagot csoportokra szétbontva kapjuk meg (4-6-8 csoport) és így dolgozunk az egyébként kész keveréssel. A már automatizált, összekevert csoportokkal van a legtöbb és legprecízebb lehetőség a kevert anyag manipulálására. Újra összeillesztve a csoportokat nagyon hatékony végeredmény születhet.
Remastering
Ez egy érdekes eljárás, amikor régebbi felvételek hangzását szeretnénk felújítani, élvezhetőbbé, szebbé tenni. (Nem restaurálni, az egy másik történet.) Sok kaland van benne, de néha csodálatos eredményt ad. Persze nem mindegy, hogy megéri-e a ZENE!